اخبار مصر

ما ضاقت الا لما فرجت 

ما ضاقت الا لما فرجت 

 

بقلم :محمد ابوزيد 

ما ضاقت الا لما فرجت

طلعت شمس جديدة معاها اهات ليا ،ومن غدر البشر شفت وعشت ظلم ،وقسوة كتير كسرت قلبي ،وجرحت فيا لا وكمان بتقول مبتحبنيش ،ومستكتر الفرحه لو يوم ليا هوه انت، والأحلام موعدني علي وقف الحال ليا أه يا زمن خدت مني ،وعمرك في مرة ما مديت أيدك ليا .

 

ياتري يا قلبي مالك متحير ،وشاغل بالك هما حياتهم بتحلي وانت في عذاب ومر وحرمان من راحه بالك اسمع كلامي وشوف حالك ما دايم الا المعروف، وكلمه طيبه من القلب سبهم وفكر في اللي قدامك حياتك وحلمك هما ابدالك والله متعذب بسؤالك، وكلامك ولا مأثر ولا العتاب هيريح بالك .

 

شغلتي بالي نسيت عمري، وسرقتي مني راحه بالي ياتري انا قد العوم في بحورك، ولا هغرق من اول نظرة في عيونك من لمسه تهت، ولا عارف مكان ولا زمان رايح ولا جاي عاوز أفضل معاكي ،وبكلم في الوقت وأقوله أقف هنا ده حبيبي جمبي ،ومش هشبع من حضنه لو لفت الساعات العمر كله .

 

ياللي بتقول انها فترة، وتعدي هوه انا مجنون ولا شغلتني العيون لفين وخداني ،وبسهر الليالي واللي مكتوب عليه هوه اللي هتشوفه عنيه، يارب عنيه ما تشوف غير حضنك ولا اهمس ولا اتكلم غير في سيرتك صدقيني من يوم ما عرفتك وبكلم في صورتك يا قمري غنلها ،اسهر واحكلها عن حبي وشوقي ،عمري يطول في حضنك علي طول . 

اكمل القراءة

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
آخر الأخبار