انتقام شيطان
الحلقة الاولي
بقلم / محمد عماد حمدي
7-8-2023
….
اللي جاي دا تفريغ محضر استجواب بين ظابط ومتهم بجريمة قتل
الظابط : اسمك وسنك وعنوانك
المتهم : اسمي كريم عندي 35 سنة ساكن ف الجيزة
الظابط : ما هي اقوالك يما هو منسوب اليك ف قتل المجني عليهم نورهان السيد ورانيا محمود وهند سعد
المتهم : دول زمايلي ف الشغل ويعتبر صحابي انا معرفش حصل كدا ازاي انا فوقت الصبح من النوم عادي بفتح باب القوضة لقيت الشقة مقلوبة ودم في كل مكان لقيت نورهان متكتفة ومتكممة ف البانيو و رانيا برضو متكتفة ومتكممة ف المطبخ وهند برضو زيهم بس كانت ف القوضة
الظابط : يعني عايز تقول ان حد دخل قتلهم وانت نايم
المتهم : معرفش اللي حصل قولتو لحضرتك
الظابط : طيب اي تفسيرك لوجودهم عندك ف الشقة
المتهم : انا معرفش اصلا حاجة ولو سمحت انا عايز الدوي بتاعي
الظابط : دوي اي انت بتتعاطي اي
المتهم : دا دوي صداع لان الصداع بدا يجيلي لو سمحت عايز الدوي
المتهم بدا يصرخ من الالم ومسك دماغة ووقع علي ركبة
وفجاة سكت وقام وقف بكل هدوء بس ملامحة اتغيرت
الظابط : اي خفيت فجاة دا انت ممثل فاشل
المتهم : لا انا بس حبيت اوفر عليك الاسئلة
الظابط : نعم تقصد اي ؟
المتهم : ايوة انا قتلتهم وكنت حاسس بكل متعة ولذة متتصورهاش وانا بشوف كل واحدة فيهم بتتخنق ف دمها ومش عارفة تعمل حاجة وعايزة تتكلم مش عارفة عايز تصرخ مش عارفة وكل اللي عليها انها تبكي زي الاطفال ههههههه متتصورش كمية المتعة واللذة اللي حسيت بيها عشان انتقم لكريم من تنمرهم علية انة شكلو مش كويس وان مفيش واحدة هتفكر مجرد تفكير انها تبصلو
الظابط : لحظة كريم مين امال انت مين ؟
المتهم : …………..
الظابط : مش عايز تقول اسمك لي ولا ملكش اسم
المتهم : اسمي ميهمكش ف حاجة انا كل اللي عايز اقولو اني اخدت حق كريم منهم لانة ضعيف وساذج وطيب زيادة عن اللزوم وفاكر كل الناس طبيبة وانهم بكلامهم السم انهم بيهزرو معاة
الظابط : طيب جميل عايزك تقولي بقي ازاي قتلت كل واحدة منهم وازاي اصلا جبتهم البيت عندك
المتهم : حيلة بسيطة جدا قوتلهم انا عامل حفلة ف البيت عندي بمناسبة ذكري تعيني معاهم ف الشغل وكل الشركة هتيجي وفعلا صدقو بس لحسن حظي ان كل واحدة جت لوحدها
الاول نورهان جت وسالت عنهم قوتلها جاين قولتها اعملك حاجة تشربيها قالت ماشي دخلت المطبخ جبت المنديل الكبير بتاعي وغرقتو بنج وندهت عليها بخوف قولتها الحقيني قامت جاية تجري اول ما دخلت المطبخ حطيت المنديل علي وشها دقيقة واحدة وكانت سابع نومة
الظابط : يعني انت خدرتها الاول ف المطبخ امال لية لقينا الجثة ف الحمام ف البانيو
المتهم : عشان عارف انها بتحب البانيو كانت دايما تقول مفيش احسن من الدش السخن ف البانيو
الظابط : تمام كمل وبعد ما خدرتها عملت اي
المتهم : كممتها وربتها بحبل وحطيتها ف البنانيو وقفلت الستاره وبعدها ب10 دقايق وصلت رانيا فتحتها الباب بس لقتها قلقانة وبتسال فين الناس جيت متاخرة ولا اي قولتها لا جاية بدري وف معادك وبنفس الطريقة دخلت المطبخ وندهت عليها وخدرتها بالمنديل عشان هما سذج اوي وبيصدقو اي حاجة بس وانا بكتفها بالحبل نسيت ان باب الشقة كان مفتوح وهند كانت جت ودخلت وشافتني صوتت وجت تجري اتعبلت ف السجادة سبقتها وقفلت الباب فضلت تجري ف الشقة وترمي عليا كل حاجة تيجي قدامها لحد لقيت فاظة قدامي كسرتها علي دماغها
الظابط : تمام دا يفسر لية لقينا جرح دموي متجلط ف راس هند تمام قتلتهم ازاي ورا بعض ولا عملت اي
المتهم : لالالا دي المتعة الكبيرة الاول بدات بنروهان ف البانيو وكنت ساعتها جبت رانيا وهند كمان ف الحمام فوقتهم التلاتة وبدات اتكلم
كريم : طبعا جواكم الف سؤال وسؤال واهم سؤال لية بعمل كدا صح
انا هخلي واحدة بس اللي تتكلم تختارو مين مين مين طيب خلاص انا هختار اتكلمي انتي يا نورهان (شال البلاستر الكاتم للصوت )
نورهان : انت مجنون اي اللي انت عملتو دا هي دا غلطتنا اننا وثقنا فيك وسمعنا كلامك وجينا انا هوديك ف ستين داهية انت متعرفش انا ممكن اعمل فيك اي بتلفون واحد مني
كريم : خلصتي …. طيب بهدوء كدا انا هقولك انتي جيتي لية وازاي اقنعتي الاثنين دول انهم يجو اصلك فاكرة اني مش عارف انا سمعتك وانتي واقفة معاهم الصبح علي السلم وهما بيكلموكي وكانو مش عايزين يجو عارفة انتي قولتي اي قوتلهم هو دا اصلا راجل يتخاف منة دا متسجل ذكر غلط ف البطاقة دنا معتبراة صاحبتي اساسا وضحتكتي اوي وهما ضحكو علي كلامك
نورهان : بتبص بصدمة بس بس انا مكنتش اقصد اقو…..
كريم : بيدخل ايدو ف بوقها وبمسك لسانها وبقولها بااااااس كفايا كدب وحركات عيال مش دا لسانك اللي طالعة بية السما وعمالة تهزقي بية الناس وفاكرة نفسك حاجة كبيرة وانتي اصلا متساويش انا بقي هخليكي تشوفي صاحبتك هتعمل اي مش انا صاحبتك
كريم طلع سكينة وبدا يقطع ف لسان نورهان بكل بطبئ وهي تصرخ وتبكي وتتحرك وهو مرسوم علي وشة ابتسامة انتصار لحد ما قطع لسانها خالص
نورهان : بتكح وتنزف وتصرخ
هند ورانيا مصدومين الدموع بتنزل منهم بس من غير صوت
كريم : اي رايك الوقتي مش كدا احسن طبعا انا مش هحرمك منو خودية معاكي للذكري
كريم اخد لسان نورهان ورجعو تاني ف بوقها وقفلو تاني بالبلاستر
كريم : اعتقد كدا احسن كل واحد اولي بحاجتة احسن تقولو اني بتاجر ف الاعضاء ولا حاجة هههههههههههه
نورهان : بتبكي وتتالم وبدات تكح وتتخنق بالدم وبتبص لكريم بعيون كلها خوف ورعب واستغاثة
كريم : موتي براحتك يا نونو انا مش مستعجل انا عايزك تتخنقي بدمك اللي زي العسل دا براحتك خالص ومتقلقيش صحابك هيجيلك كمان شوية مش هتبقي لوحدك متقلقيش ههههههههههههههههههههههه
#نهاية_الحلقة_الاولي
انتقام شيطان الحلقة الاولي
انتقام شيطان الحلقة الاولي